V jedné diskuzi na Invisiblově blogu, jsem se "biblického křesťana" Prodiho zeptal takto : Kdo má /měl/ právo a moc rozhodnout o tom, které knihy budou přijaty do Kánonu Písma svatého? A Prodi mi po několikátém zopakování otázky odpověděl takto : Církev Kristova měla toto právo. Protože tato otázka a odpověď zapadla v množství dalších příspévků a protože mi připadjí důležité, chtěl bych diskutovat jen o nich. Připadá mi totiž divné, když něčí víra, která se opírá o Pouze Písmo, stojí na něčem co v Bibli nenajdeme. A nebo je v Bibli někde napsáno: Jděte, napište Písmo svaté, pak se po mnoha desetiletích sejděte, vyberte co tam patří a nic k tomu tam už nepřidávejte? Tedy moje další otázka zní : Může Církev Kristova i dnes označit něco za slovo /B/boží, když mohla tenkrát?
"Ve vyznání víry neříkám že věřím v ekumenismus nebo v kolegialitu biskupů,..."
No a? To má být nějaký argument? Ve vyznání víry také neříkáme, že věříme v nanebevzetí Panny Marie, v transsubstanciaci, v neomylnost papeže, v nerozlučitelnost manželství, v to, že vina za ukřižování Pána Ježíše padá především na katolíky, spíš než na židy...
Já vím, ale chtěl jsem rychle přejít k tématu. Ovšem tento koncil dogmatický nebyl.
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.