Při opisování minulého článku, https://maxmilianrex.signaly.cz/1310/kdybych-nebyl-katolik jsem byl Jakubem upozorněn na autora. Byl jím biskup Fulton Sheen. Opisuji zde jeho další článek:Kde je antikrist?
Nová éra, do níž vstupujeme, by se mohla nazvat náboženskou érou lidských dějin. Ale nesmíme tomu nesprávně rozumět! "Náboženská" zde neznamená, žese budou lidé obracet k Bohu, spíš naopak, že lhostejnost vůči Absolutnu,kterou se vyznačovala liberální fáze civilizace,bude nahrazena vášní pro absolutno.
Nyní se už nepovede boj o kolonie a národní práva, nýbrž o duši člověka.
Lidé se nyní rozdělí na dvě náboženství, chápaná opět jako absolutno. Konflikt budoucnosti bude probýhat mezi Absolutnem, kterým je Bůh-člověk a absolutnem, kterým je člověk-bůh. Mezi Bohem,který se stal člověkem a člověkem,který se dělá bohem. Mezi bratry v Kristu a kamarády v antikristu.
Antikrist se ovšem nebude jmenovat, jinak by nenašel žádné následovníky. Nebude nosit těsný přiléhavý červený trikot, ani nebude před sebou šířit sirný zápach, ani házet vidle či mávat ocasem jako Mefisto ve Faustovi.
Tato maškaráda mu pomohla přesvědčit člověka, že neexistuje. On ví, ženikdy není tak silný, jako když lidé věří,že neexistuje.
Bude oblečen jako velký přítel člověka. Bude mluvit o míru,, blahobytu a plnosti, ale nikoliv jako o prostředcích, které nás vedou k Bohu, nýbrž o konečných cílech jako takových. Bude psát knihy o mnohých pojetích boha, aby ho přizpůsobil životnímu způsobu lidí.
Bude psychologicky vysvětlovat hřích jako potlačený pohlavní pud, přivede lidi k tomu, aby se zastyděli a couvli, když jim jiní lidé řeknou, že nejsou dostatečně velkodušní a liberální.
Ztotožní toleranci s lhostejností vůči právu a bezpráví, vůči pravdě a lži.
Bude podporovat rozvody pod záminkou, že ten druhý partner je ještě "vitální".
Bude hlásat náboženství, aby náboženství bylo zrušeno.
Bude dokonce mluvit o Kristu a řekne, že to byl ten největší člověk, jaký kdy žil.
Bude podporovat vědu, ale jako prostředek k zničení někoho druhého.
Uprostřed zdánlivé lásky k člověku a uprostřed uhlazených řečí o svobodě a rovnosti bude skrývat velké tajemství, které nikomu neřekne: Nebude věřit v Boha.
Protože jeho náboženství bratrství bude bez Božího otcovství, oklame dokonce i vyvolené.
Vybuduje proticírkev, která se bude opičit po Církvi, tak jak se on,ďábel, opičí po Bohu. Jeho církev bude mít všechny známky Církve, ale oloupené o obrácení a jeho božský obsah.
Modernímu člověku, jehož potřeba Boha hraničí se zoufalstvím , dá ječtě víc hladovět po členství ve společenství, které člověku přiznává možnost rozšiřovat své plány, ale bez nezbytnosti osobní nápravy a přiznání osobní viny.
Překlad -lš-
Článek psal pan biskup v době,kdy nevěděl co se bude dít od sedmdesátých let minulého století, jistě by každý bod rozvedl více. To můžeme my.
Článek psal pan biskup v době,kdy nevěděl co se bude dít od sedmdesátých let
Nápadná shoda/protiva je způsobená ne tím, že byl biskup Sheen jasnozřivý, ale tím, že aktivisté sedmdesátých let se přímo a explicitně vymezovali proti biskupům, jako byl pan Sheen a dělali vše jim navzdory. Šedesátá a sedmdesátá léta byla prostě programově antisheenovská a antipiovská. Proto to tak dobře sedí.
„bude skrývat velké tajemství, které nikomu neřekne: Nebude věřit v Boha.“
— Tak to se mi ulevilo. Jinak to celkem sedělo na Bonaseru, ale on to, že nevěří v katolického Boha, nijak netají - takže to asi nebude on.
Druhá polovina minulého století je neuvěřitelným progresem bohatství, blahobytu, které je dáno "proletarizací" přepychu a luxusu. Jeho dostupnost je dána pouze a výhradně cenovkou. Následující hypermoderní doba nepřináší jinou verzi absolutna, ale jiné měřítko absolutna. Absolutno je miniaturizováno (tzv metafyzika, která se vejde do kapes).
Současná reprezentace ateismu není postavena na přežitku nevíry v Boha. V současné (ateistické) společnosti Bůh absentuje. Absentuje nikoli jako (ne)existující bytost, ale jako pojem, který ztratil jakýkoli relevantní obsah (vyšuměl). V ateistické společnosti je reflektován jen jako vysačka na oblečení, kde jsou uvedeny některé zásadní informace (jako teplota praní, zákaz chemického ošetření).
Zajímalo by mě, jak by Sheen interpretoval skutečnost, že současný ateismus je kritický k věroučnému vyjadřování Halíka, či Váchy...(abych uvedl ty nejkřiklavější případy).
Sheen si neuvědomujwe, že mezi (neo)liberalismem a zastánci ideologie "rovnost volnost bratrství" je velká propast.
Sheen tyto věci neřeší, protože nejsou důležité pro spásu. Liberalismus i osvícenství vedou do věčné záhuby, stejně jako ateismus nebo humanistické náboženství reprezentované Váchou a Halíkem, nebo islám, vicca apod. Není důvod detailně popisovat cesty nevedoucí k cíli, stačí odlišit je zřetelně od cesty, která k cíli vede.
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.