lom

Sama proti celé třídě.

16. 11. 2018 22:38
Rubrika: Nezařazené

Dostal jsem mail, a ze zkušenosti otce, jehož děti si spoustu názorů museli také uhájit proti celé třídě, včetně učitele. potvrzuji, že to tak, jak je níže uvedeno chodí. Je to také  zkušenost, kterou má generace zažila za komunistů a která se už několik let stále více vrací. Je také příznačné, že věřící rodiče dětí, kteří se nezajímají, co se ve škole jejich děti učí, co jim není nápadné, že třeba děti nesmí domu nosit učebnice Rodinné výchovy, nebo Občanské nauky, no, možná to ani neví, neberou situaci vážně.

    e-mail od přítele

 .... když jsme si nedávno vyměnili pár řádek a prohodili nemnoho slov ke kázání P. Piťhy, ani jsem netušil, že se jeho prorocká slova začnou plnit tak rychle. Minulý týden mi naše Anežka na okraj řekla, že na jedné vyučovací hodině budou probírat homosexualitu, homosvazky a adopce stejnopohlavními páry. Mají se prý rozdělit (bez ohledu na názor) na dvě skupiny, přičemž jedna bude pro a druhá proti a bude se diskutovat.

Krátce jsme to probrali a shodli se, že není třeba jít do nějakých vyostřených sporů, pouze je třeba (pokojným způsobem) hájit tradiční rodinu a zejména práva dítěte, ovšem za předpokladu, že se bude diskutovat, nikoli přesvědčovat.

Včera ona vyučovací hodina proběhla. Obě skupiny (protistrany) začali vzrušeně debatovat a vznikla dost nepřehledná situace, neboť vlastně všichni byli zajedno, krom naší Anežky, která se do vzrušené debaty ani nezapojila (podotýkám, že ve třídě je několik věřících studentů). Aby učitel situaci „zpřehlednil“ vyzval zastánce tradiční rodiny, aby přišli před tabuli. Tam však přišla pouze naše Anežka. Vzrušená debata pokračovala avšak v drtivé přesile - naše Anežka (se všemi jejími schopnostmi) se nezmohla na slovo. Nikdo se jí nezastal a jak sama poznamenala: „Bylo to, jako kdyby volali - ukřižuj!“ Když mi to s pláčem volala, byl jsem dost naštvaný, ale zároveň velmi hrdý, že se neschovala do stínu, jako ostatní v předem prohrané bitvě. Učitel chtěl situaci ještě „vylepšit“ a tak se Anežky zeptal, jestli je věřící a když řekla, že ano, poznamenal: „Tak to je jasný.“ Následoval výbuch smíchu celé třídy.

Anežka svým prostým gestem, aniž by se snížila k debatě, která druhou stranu doslova ubíjí argumenty a ke všemu za dozoru „pedagoga,“ se postavila na stranu pravdy, bez vidiny možnosti vést nějakou rozumnou debatu. Je to pro ni bolestná zkušenost, ale velmi cenná a věřím, že v budoucnu přinese zejména pro její život plody. Velmi obdivuji hrdiny předchozích totalitních režimů a využívám každé příležitosti k tomu, abych se o nich něco dozvěděl. Někteří z nich leží hluboko v mém srdci (P. Toufar, Jan Zahradníček, kard. Beran a mnoho dalších). Od včerejšího dne má v této společnosti zvláštní místo i moje dcera. Jistě, mluvím jako otec a její příběh není tak velký (jde o malou školní epizodku), ale v kontrastu s těmi, kteří dnes kolaborují (kněží Halík nebo Petráček,  a mnozí další), je její odvaha jít proti proudu příkladná.

Myslel jsem si, že právo dítěte na maminku a tatínka a jejich společný život ve stabilním prostředí, je jistý (ochrany hodný) POKLAD, který je rozpoznatelný pouhým přirozeným intelektem, bez nutnosti patřit k nějaké církvi. Zdá se však, že žijeme ve společnosti, která většinově už tento názor nesdílí a z nějakého důvodu se k tomuto proudu přidávají i někteří duchovní. Děkujme proto Bohu za „každého Piťhu,“ který má odvahu pojmenovat věci pravým jménem. Nová totalita je zde! Není to však nic nového. Tentokrát však udeřila v mé rodin

Zobrazeno 7052×

Komentáře

dromedar

Pěkně prosím o malý projev lásky k bližnímu, jakým je rozdělení textu na odstavce. Takhle je to odpudivé a špatně se to čte, přitom text je to (i se všemi hrubkami) docela dobře napsaný.

Navrhuji odsadit po:
"plnit tak rychle."
"nikoli přesvědčovat."
"ukřižuj!"
"život plody."

Jinak pro mě to není příběh o již nastupující "gay apokalypse, jak ji ohlásil prorok Piťha", ale o hrubé neprofesionalitě pana učitele. Taková práce s dětskou skupinou je na uříznutí hlavy tupým nožíkem.

dromedar

* místo "odsadit" jsem měl napsat "odstavit". Jsou to přeci odstavce.

RomanS

@dromedar: "pro mě to .../je/... o hrubé neprofesionalitě pana učitele

Ta je pouhým detailem, součástí podstatného: všichni na jednoho. A ti všichni, zvláštní náhodou, zastávají ten samý, protipřirozený postoj. Oni se k němu všichni kriticky dopracovali? Ale kdeže, oni ho prostě přejali. Je to trend, který se dávno prosazuje.
- Malá ukázka toho, co nazývám přeformátováváním přirozené morálky.

Katusi

Ten učitel by si zasloužil rekvalifikaci učebnicí čekoholiv přes hlavu. Tohle by bylo špatně, ať by se probíralo jakékoliv téma.

inspra

Přijde mi nepochopitelně hrozné, že se tohle děje u nás...napsat to někdo, koho neznám, brala bych to s rezervou....šílenství. Dík maxrexi.

RomanS

Že se děje co? Že se pan učitel zachoval neprofesionálně, jak píšou a zřejmě i lajkují výše?

inspra

Ne, že lidi (děti) takto uvažují, takto to v sobě mají a ve škole jsou v tom podporováni a utvrzováni.

RomanS

To vidíme my. U komentujících/lajkujících výše, si nejsem jist.
Za minulého režimu by se ve škole chovali k věřícímu, k víře, podobně: všichni na jednoho včetně učitele. ALE: je nemyslitelné, že by zastávali tu protipřirozenou pozici, jako dnes.

dromedar

@RomanS "To vidíme my. U komentujících/lajkujících výše, si nejsem jist."

Že celá v článku zmiňovaná třída podporuje (slovy @RomanS) "protipřirozenou pozici", totiž (slovy článku) "homosvazky a adopci homosexuálními páry", mi opravdu "nepochopitelně hrozné" nepřijde.

RomanS

Tomu se vůbec nedivím. Pro mě to ale není nepochopitelné.

inspra

Použila bych slovo "nepřijatelné", to mi přijde lépe vystihující, ale nebylo by asi pro toho, kdo by to četl...no, to je fuk.

Medjugorje

Mně spíš přijde smutné, že věřícím rodičům je asi úplně jedno, co se jejich děti učí v sexuální výchově (říká se tomu „výchova ke zdraví“). Vždyť i tady na Signálech jsou společenství žen a matek, a na toto téma se tam vůbec nediskutuje. A přitom je situace opravdu úděsná – třeba tady v Brně je jakési mimoškolní enviromentální zařízení s názvem Lipka, kam učitelé odvádějí děti ze škol na výuku pod názvem Sex je náš, mimo jiné s nácvikem navlékání kondomu na model penisu... A rodičům - i tedy věřícím - je to naprosto jedno...

dromedar

@Medjugorje "na výuku pod názvem Sex je náš"
"mimo jiné s nácvikem navlékání kondomu"

Ale neméně důležitou součástí výuky je bezesporu problematika vhodného času k recitaci otčenáše, nebo opírání se o kříž :)
https://youtu.be/yUqxIF8kKgA

fragaria

@Medugorje a co takhle kdybyste s tou diskuzí a osvětou mezi rodiči začla vy sama? Brněnské biskupství dělá "vstupy do škol" a můžete navrhnout nový program s tématikou sexuality a předávání života.
Lipku znám, schválně jsem se dívala na nabídku jejich programů a vámi jmenované téma tam je, ale jmenuje se jinak (Když se řekne sex).
Víte vůbec, že ekologické organizace velmi podporují symptotermální metodu přirozeného plánování rodičovství?

dromedar

"jmenované téma tam je, ale jmenuje se jinak"

:(

Medjugorje

fragaria - máte pravdu, Sex je náš změnili na Když se řekne sex...Poté, co jsem si stěžoval ředitelce, udělali tuto „zásadní“ změnu.
Co se týká diskuse s rodiči – můj příspěvek je právě myšlen jako podnět k této diskuzi. Proč tedy reagujete takto podrážděně?

LudmilaLáz

@dromedar chápu Vaše stesky stran "nepřehlednosti", ale tomu tatínkovi nešlo o nějaký literární elaborát na ocenění Penclubem, ale o svědectví, že zase jsou tu určité formy diskriminace. Pokud jeho dcera se dokázala sama proti celé třídě postavit před tabuli, je to v mých očích hrdinka.

LudmilaLáz

@maxmilianrex pozdravujte prosím tu rodinu, že blahopřeji Anežce k odvaze. Připomnělo mi to situaci, kdy jsem též byla v 5. třídě vyvolaná před tabuli, abych vysvětlila, proč tvrdím, že Bůh existuje...proti těm pionýrům a soudružce učitelce se mne tehdy taky nikdo nezastal, nepodpořil...

LudmilaLáz

ale to bylo někdy v roce 1971, v době tvrdé normalizace

LudmilaLáz

@fragaria nemůžeme podporovat aktivity, které považují STM jako "jednu z metod antikoncepce" . Jde o to, jak tyto aktivity STM prezentují. Vím o tom, že mnozí se u nás v CENAP na kurzu nebo přes poradnu STM naučí, ale pak nejsou ochotni přijmout význam respektování společné plodnosti v případě potřeby početí se vyhnout. Mnozí též propojují STM s další magií, což také není dobré. Je tedy potřebné stále rozlišovat. Nejen co kdo učí, zda pod rouškou "kurzu PPR" neučí věcné nesmysly, ale i pak po té etické stránce je potřebné toto hlídat. A u Lipky jistota není

LudmilaLáz

@fragaria- to, co pořádá biskupství, ty "vstupy do škol", to je něco úplně jiného.

RomanS

Otázka zní: Kdo by si k ní (Anežce) stoupl k tabuli a kdo by zůstal v lavici.

maxmilianrex

Paní doktorko, vyřídím váš vzkaz a děkuji. Znáte scénu z tohoto filmu 21:25 a několik minut dál? https://www.youtube.com/watch?v=0Q1Y_GCIdcU&t=46s

JiKu

Otázka zní: Kdo by si k ní (Anežce) stoupl k tabuli a kdo by zůstal v lavici.

Já bych tam nelez. Přiznám se.

Ale kdyby tam Anežka už stála, tak bych si k ní stoupl. Neb by mi nestoupnutí připadalo blbý.

Konec konců "neudělat to mi připadá blbý" je jedna z nejkrásnějších a nejupřímnějších motivací, které znám.

RomanS

Je rozdíl si tam stoupnout ve svém současném věku a ve věku Anežky. Otázka byla (myšlena): v současném věku.

JiKu

Tak jsem i odpovídal.

Zdendanda

"Vždyť i tady na Signálech jsou společenství žen a matek, a na toto téma se tam vůbec nediskutuje."
Jestli to nebude tím, že většina diskutujících ještě nemá děti v takovém věku, aby měly něco jako sexuální výchovu... A mimochodem, už jsem tu na signálech pár diskuzí na toto téma zaznamenala. (to jen tak na okraj)

PS: Já bych si pravděpodobně (neb tvrdit s jistotou něco o situaci, ve které jsem se neocitla, je vždy ošidné) stoupla. A vlastně bych tam - slovy @JiKu - asi i lezla.

RomanS

Bylo by zajímavé vědět, jak by odpověděli signálníci.

RomanS

Už odpovídají..

dromedar

Obávám se, že si úplně nedokážu představit ten sociální kontext. Mám představu, jaké to je, hájit menšinový názor na gymnasiu. Jenže tam všichni učitelé a spolužáci (včetně těch nejblbějších z obou skupin) byli nadprůměrně chytří a kultivovaní. Na druhý stupeň obyčejné základky jsem nechodil a představy, jak to tam asi tak chodilo, mám jen zcela vágní.

V tom "privilegovaném" gymnasiálním prostředí (s prostředím reálné Anežky dost možná nesrovnatelném) je možné, že bych, vida bezbrannost jediného vážného zastánce, šel hájit názor, který nezastávám, aby zajímavá diskuse neskončila ještě před vyčerpáním argumentů.

Zdendanda

"Jenže tam všichni učitelé a spolužáci (včetně těch nejblbějších z obou skupin) byli nadprůměrně chytří a kultivovaní. " To jste měl velké štěstí na gymnázium. Obávám se, že o tom našem by to úplně říct nešlo.

dromedar

Nebo smůlu na základku, ze které jsem tam přišel :)

HelenaH

V menšině mohla být babička Anežky v šedesátých letech když sama proti všem hájila svou víru v Boha v Mičurinské zahrádce kde navzdory modlitbám na záhonu kde nebylo nic zaseto nic nevyrostlo...a třeba maminka která při rodinné výchově (tak se ten předmět jmenoval když jsem byla devítce) nahlas odmítla tvrzení že potrat je přerušení těhotenství ale zabití živého člověka.
Situace ve které se Anežka ocitla-to je že stála proti celé třídě se opakuje a bude opakovat.

fragaria

@Medugorje Oceňuji, že jste komunikoval se školou a vysvětlil svoje postoje.

@LudmilaLáz pro mě osobně je důležité, že je mladým lidem metoda STM vůbec představena jako spolehlivá a zdraví respektující (pro mnohé z nich je to jediné setkání v životě).

JiKu

@HelenaH: Nějak mi nejde na rozum srovnání těch dvou případů. Zatímco umělý potrat JE zabití živého člověka a je to součást zdravého rozumu a přirozené morálky (víru v Boha k tomu vůbec nepotřebuji), tak v mičurinské zahrádce by to byl zázrak. Modlitbou za zázrak jako test Boží existence je neprozřetelné. Již z definice zázraku je zřejmé, že daleko častěji musí ukázat neexistenci než existenci.

HelenaH

Vidíš a přesto se třeba u nás traduje,že neexistence Boha byla soudruhem učitelem dokazována právě takto...:-)
Chtěla jsem pouze říct že věřící žák postavený před třídu a vysmívaný-to tu bohužel bylo,jest a bude. Jen díky Bohu už dneska snad takové děti nevycházejí ze školy s negativním posudkem kvůli víře.

RomanS

Opakuji: Za minulého režimu by se ve škole chovali k věřícímu, k víře, podobně: všichni na jednoho včetně učitele. ALE: je nemyslitelné, že by zastávali tu protipřirozenou pozici, jako dnes: redefinovali manželství. O to zde jde, ne o to, že se všichni vysmívají víře

HelenaH

Já jsem ale reagovala na ten výsměch poté co svou víru přiznala a který ji mrzel... Protože pokud dobře rozumím vznikly ve třídě dvě protistrany-tedy nejen pro Anežku, ale i pro další její spolužáky je nepřípustná redefinice manželství. Jen ti další neměli odvahu postavit se k té tabuli.

RomanS

Já tam čtu něco jiného: Obě skupiny (protistrany) začali vzrušeně debatovat a vznikla dost nepřehledná situace, neboť vlastně všichni byli zajedno, krom naší Anežky...

HelenaH

:-)aha-pak mi přijde nelogická výzva pana učitele,aby situaci zpřehlednil.

RomanS

Já si tu situaci dokážu živě představit: děcka mají zadání jedni hájit, druzí rozporovat. Jenže drtivá většina si myslí to, co je trendy: manželství a rodina je pro všechny. Což prosákne i v argumentaci, kteří by měli háit opak. Takže po chvíli všichni říkají to samé.

RomanS

Nevím, jestli výzva učitele k zpřehlednění je výstižné označení toho, co udělal. Možná už si jenom sám chtěl zjistit, jesti vůbec někdo doopravdy zastává ten zpozdilý, tmářský názor.

HelenaH

A Anežka v diskusi ani nehájila ani nerozporovala jelikož se do debaty nezapojila. A svým gestem řekla vše a vysloužila si výsměch který ji mrzel. A o tom výsměchu diskutuji Romane.

RomanS

Klidně o tom s někým diskutujte. Já diskutuji o něčem jiném: o jednom aspektu nové vládu nabírající ideologie.

HelenaH

Však já vím;-(

RomanS

Ale můžu to formulovat jinak, otázkou: Proč většina zastává tento - v minulosti nikdy se nevyskytující - protipřirozený názor?

HelenaH

Všechno souvisí se vším-tradiční rodiny se rozpadají. Velké procento lidí vyšlo z nefunkčních rodin. Jak "přirozené" je žít v rodině kde je víc tatínků, jedny,druhé a společné děti? Když si najdete statistiky proč lidé zastávají protipřirozený zákon...ten argument je chabý ale je to argument že "je to lepší než nefunkční manželství.."
Tu ideologii nevymyslel Brusel. Ta ideologie je následkem průšvihu,že manželství-Bohem chtěném a požehnaném svazku muže a ženy-se rozpadají jak na běžícím pásu

RomanS

"Tu ideologii nevymyslel Brusel"

- Je někdo, kdo to tvrdí?

"Ta ideologie je následkem .... že manželství ....se rozpadají jak na běžícím pásu."

- To rozhodně ne. Rozpad manželství nesouvisí příčinně s ideologií, která popírá lidskou přirozenost jako něco neměnného. Argument rozpadlými rodinami a dětmi bez rodičů je ale manipulativně používán těmi, kteří usilují o adopce dětí homosexuály. Tato a další manipulace působí na děti, které si pak úplně samozřejmě "myslí" to samé, co do nich bylo nalito: protipřirpzené přesvědčení, že manželství je pro všechny atd.

HelenaH

Tak nabídněte jinou odpověď. Vy se ptáte.

RomanS

Ptám. Ale ne nutně vás. Ta otázka má vést k pozastavení nad tím, že většina si s naprostou samozřejmostí a pocitem převahy myslí něco protipřirozeného, něco, co nemá v dějinách obdoby. Proč?

RomanS

Jak k tomu došlo?

MiroslavKratochvíl

"Rozpad manželství nesouvisí příčinně s ideologií, která popírá lidskou přirozenost jako něco neměnného."


rozpad manželství -> neúplné rodiny -> absence otce -> citové strádání dětí -> náklonnost ke stejnému pohlaví -> ospravedlnění této náklonnosti popíráním lidské přirozenosti

Bezprostřední příčinná souvislost to není, ale nevylučoval bych, že to příčinná souvislost bude.

RomanS

Ano, psychologická příčinnost to je.

RomanS


Zkusím dát rozsáhlejší odpověď.

Žijeme ve světě, který je zaplněn audiovizuální kulturou, která morálku tematizuje a jako samozřejmou (správnou) určitou její podobu předkládá. Letmo vzato: filmem, seriály, celebritami, experty a nakonec ideologickými aktivisty, kteří lobbují za její prosazení pomocí zákonů.

To není žádná konspirace, to je fakt. Já spolu s dalšími říkám, že prosazovaná morálka je protipřirozená a má ideové podloží, které spojuje zdánlivě nesouvisející společenské tendence Západu. Bez ohledu na to, jestli si to aktéři uvědomují, nebo neuvědomují. Toto podloží spočívá v hlubokých filosofických omylech, které se táhnou již více století a od toho minulého mutují do totalitních režimů.

RomanS


Nejde o zákulisní spiknutí nějakých mocných - ti ač jistě existují, nic takového by nesvedli. Jde o řetězení zásadních omylů o tom, co je to člověk, svět, Bůh. Pro většinu jsou tyto omyly v základech neviditelné, přestože jsou obrovsky vlivné, viz ideologie komunismu. Jako katolík si pak myslím, že za tím je i mocná inteligentní neviditelná příčina - padlý anděl, jehož cílem je zničení člověka.

JiKu

https://fragaria.signaly.cz/1811/kdo-z-koho

Sancta simplicitas!

Ono "se to nějak děje".

RomanS

fragaria: "Přijde mi to jako dětská hra: hurá, máme navrch a teď vám to spočítáme."
Když uvážíme, že poslední vítězové nad "tyrany a vládci všemi" mají na kontě svého hurá 100, 150 nebo víc? miliónů mrtvých, jak jinak nazvat autorčino uvažování, než, v nejlepším případě, dětinským?

RomanS


Jinak tohle uvažování o dějinách je ve své dospělé podobě marxismus, který učí, že celé lidské dějiny neustále probíhá nějaký boj: mezi třídami, menšinami, muži a ženami atp., a je potřeba ten boj - na straně utlačovaných proti utlačovatelům - vyhrát a tak nastolit ideální společnost. To už sice fragaria a jí podobní nevyznávají, to už si nemyslí, ale těm, kteří to takto myslí, v jejich revoluci dobře poslouží.

vasekpetru

Přirovnávat Piťhovo "proroctví" k tomuto je hyperbola. Jsou to děti, ty se obecně smějí někomu, kdo se vyčleňuje nehledě na to, o co jde. Chyba je toho učitele, ale o některých učitelech si iluze nedělám a ideologie za to nemůže, zkrátka na pajdák občas chodí lidé, pro které by bylo lépe, kdyby bylo míň míst na vysokých školách. Tipuju to na školu v nějakém větším městě, kde jsou lidi progresivnější.
Rozhodně bych to teď nezevšeobecňoval a nevyvozoval z toho hlubší závěry. Mně se smáli na druhém stupni základky děti pro víru už před deseti lety a to jsem byl na vesnické škole na jižní Moravě, kde chodí v neděli na mši stovky lidí. Křesťan, když žije víru naplno, je odsouzen k tomu, že bude zákonitě a jiný a v dětském kolektivu pro smích. Ale to je příležitost pro osobní růst

vasekpetru

A pro svědectví pro druhé. Mimochodem, vrátím - li se ke svému případu, tak dnes mám i s lidmi, kteří se mi smáli velmi korektní vztahy a už se nikdo nesměje, ale respektuje.

JiKu

Je to paradoxní, ale u nás mají nepoučitelní lidé daleko lepší vztah ke komunismu, než v Rusku.

Bude to asi tím, že u nás byla totalita 50. let velice fešácká a mírná. Stovky mrtvých, desetitisíce v lágrech.

To v Sovětskm svazu byli jinší kabrňáci. Jezdíval jsem tam (ještě za komunistů) a lidé na Sibiři je tam nenáviděli. Jeden mi vyprávěl storry svých rodičů:

Rozkulačovalo se. To se dělalo tak, že se kulaci (celé rodiny) nahnali do dobytčáků a vysadili někde na Sibiři do tajgy. První zimu umřely všechny děti a staří lidé.

Jeho rodiče byli ve skupině, která během několika let postavila domy, vymýtila tajgu, udělala a osila pole a začalla skoro normálně žít. Tak je (zase na podzim) zase všechny naložili a odvezli o 500km dál.

JiKu

Proč to dělali? Byli snad zlí? Zvrácení?)
Ne. Jen vychovávali nového člověka dle své ideologie.

RomanS

Vašek Petrů: "Jsou to děti, ty se obecně smějí někomu, kdo se vyčleňuje nehledě na to, o co jde. Chyba je toho učitele ... a ideologie za to nemůže."

To zní tak suveréně s nadhledem. Je tu ale pochybnost, zdali těch pár zkušeností, které jste zatím nasbíral, na to zobecnění, které jste udělal, stačí. Zdali jste vůbec postřehl, o co jde: ne o jednu školní třídu, ta je jenom příkladem širšího trendu, ale o to, proč většina zastává protipřirozený názor, který nikdy v dějinách neexistoval?

Není to ideologií, ale je to chybou učitelů a tím, že děti se smějí těm, kteří se vyčleňují? Ano, to děti dělávají, ale jak to souvisí s redefinicí manželství? S tím, že se smějí něčemu, co je odvěků považováno za přirozené, a také to přirozené je, a naopak vážně berou protipřirozený absurd?

RomanS

@vasekpetru: jinak kdybyste chtěl, já se s vámi rád sejdu a můžeme o tom spolu mluvit. Jste nadějný mladý muž a mně není lhostejné, s jakou až bezelstnou naivitou hledíte, spolu se svými vrstevníky, na svět. To, co teď říkám vám, říkám všem. Rád se osobně setkám. A opravdu nejsem zlý :-)

sofomorón


@Romans „nadějný mladý muž“
— Z čeho konkrétně vyrůstá Vaše naděje?
Já jsem poznal VP na signálech když mu bylo cca 14-15 let a také jsem se nějakou dobu domníval, že je to nadějný mladý muž.

RomanS

Má ode mě bianko šek.

RomanS


Sice to u nás ještě není úplně aktuální, ale je to jen otázka času: Až se děti začnou smát spolužačce muslimce, pan učitel se nebude smát spolu s nimi, ale začne se třást strachy - aby ho ani pro podezření z ušklíbnutí nepřišlo domů navštívit zepár Pákistánců. Anebo, ještě hůř, nebyl vláčen roky po soudech - kde ty Pákistánce budou zastupovat čeští obhájci utlačovaných menšin a jeho budou soudit podobní hrdinové, jako je on sám.

sofomorón


@RomanS: Tak jen doufám, že není krytý. Nerad bych Vás viděl plajte.

PetrST

Děkuji Anežce za její odvahu! Za to, že se nechovala v davu jako zbabělec! Je skvělá. Držím ji palce a moc zdravím!

RomanS

To jsou ty děti - posmívají se těm, které(ří) se vyčleňují. Žádná ideologie za tím není. Je to jako dětská hra, včera vítězila jedna, dneska vítězí strana druhá, to se tak prostě děje... pořád.

RomanS

Dostal jsem za komentář výše lajk. Obávám se, že za pravý opak toho, co jím vyjadřuji.

inspra

Kde je JiKu? Žernov osličí nebude? :-)

JiKu

Za co?

inspra

Za pohoršování maličkých, když to není jasně pochopitelné ? :-) Trošku si dělám legraci, no...

RomanS

inspra to říká k mému komentáři o dětech...

inspra

Aha, žernov osličí i mně,! :-)

Zobrazit 78 komentářů »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Rubriky

Autor blogu Grafická šablona Nuvio